maanantai 24. elokuuta 2015

Käsitöiden uusi säilytyspaikka

Mulla käsityöt, langat ja muut tarvikkeet hakee vähän paikkaansa täällä kämpässä. Langat oli alkuun kaapissa miehen tytön huoneessa, jossa mulla on myös ompelupöytä yhdessä nurkassa. Nyt olen ruvennut siirtämään niitä vaatekomeroon, mutta sekin homma on vähän kesken, kun pitäis ronskilla kädellä karsia ylimääräisiä vaatteita poies, että saa tilaa lankalaatikoille :D 

Olkkarissa mulla on ollut yksi kori, missä on tekeillä olevat käsityöt, ohjekirjoja, tarvikkeita, laturia ynnä muuta sekailaista, mitä TÄYTYY säilyttää lähettyvillä ja se kori on aina niin täynnä, että sitten on usein ollut jotain pussukkaa siellätäällä (isäntä ei oikeen siitä tykkää :D ). Nyt vielä tuo juniori on niin kiinnostunut siitä korista, että häntä ei pidä poissa sieltä mikään, ei vaikka tuoli on edessä :D 


Minimanissa näin aivan ihania pöllöarkkuja, jotka suorastaan huusivat minulle: "OSTA MEIDÄT!!!" Joten eihän mulla ollut vaihtoehtoja, ostin sitten ison ja pienen, aatellen että isoon voisin laittaa ohjeita, lankoja, puikkoja, koukkuja ja muita tarvikkeita, käsitöitä yms. ja pieneen juuri meneillään oleva käsityö. Aika ihania vai mitä :)

Halusin isoon arkkuun myös lehtitelineen, johon saan muutaman vihkosen mihin kirjoittelen ohjeita, muita ohjeita ja papereita mitä haluan säilyttää lähellä. Lehtiteline oli vain himpun liian korkea, että arkku ei mahtunut kiinni, joten tein sellaisen itse. Leikkasin roskiin menossa olevasta laatikosta lehtitelineen ja teippasin vähän reunoja, etteivät lähde ihan rispaantumaan. Telineestä tuli hieman pidempi kuin normilehtiteline, joten siihen mahtui näppärästi myös kynäteline, jollaista ei tietenkään kotoa löytynyt, mutta onneksi kotoa löytyi pyöreä pahvi"laatikko" jossa tuli tilaamiani isoja valokuvia. Leikkasin sen sopivan korkuiseksi ja vähän teippiä senkin reunoihin ja voila, hieno lehti- ja kynäteline valmiina :D


Combo-kirpparin sisustuspuolelta löytyi samanlaisia pöllöarkkuja, kuin minimanissa, mutta siellä oli vielä yksi koko minun ostamieni ison ja pienen väliin, ja ja ja olinhan minun pakko ostaa semmoinen vaaleanpunaisessa värissä :D :D Sinne aion nyt tunkea laturit, ulkoiset kovalevyt ja ja ja kyllä multa aina tavaraa löytyy :D 


Pienemmät arkut on nyt tuossa matalan lipaston päällä ja tämä iso toimii mun jalkarahina, vieläkun saisi tähän isoon viriteltyä renkaat, niin saisi helpommin liikuteltua ja kyllä mulla on jo jotain mielessä, toteutus vain uupuu :D

Missäs te muut säilytätte käsitöitä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti