lauantai 29. elokuuta 2015

Huvilakauden päättäjäiset, synttärit ja taas yksi halimonsteri

Täällä mä istuskelen ja kuuntelen kun ulkona paukkuu raketit ja pikkupommit, täällä nimittäin vietetään huvilakauden päättäjäisiä. Juhlittiin huvilakauden päättäjäisten lisäksi allekirjoittaneen synttäreitä. Paikalla oli meiän lähipiiri, jonka kanssa aika usein kokoonnutaan yhteen. Siihen kuuluu meidän (mun ja isännän) molempien veljet ja äiskät ja tietenkin mun veljen emäntä ja tytär. Leivottiin esikoisen kaa aamulla vähän suklaakakkua, mustikkapiirakkaa ja sit tehtiin kans jäätelöä. Mun veli hoiti ruokapuolen (mä tein vaan salaatin), joten ollaan tänään grillailtu lintuja, syöty kuningasrapuja, savusiikatahnaa ruiskupeissa ja herkuteltu noilla esikoisen kaa tehdyillä herkuilla. Ihana päivä siis takana hyvässä seurassa ja ilmakin oli mitä ihanin. Kuvia ei tullut ees niin otettua, nautin vain hyvästä seurasta ja ruuasta, mutta tässä muutama otos :)


Meillä on aika äänekäs vatkain :D



 Velipoika jäätelön kimpussa :D

 Mustikkapiirakkaa

Herkkujäätelöä

 ja tietenkin mansikoita :)

Huomenna esikoinen suuntaa kaverisynttäreille ekaa kertaa yksin, IIIKS. Taitaa mammaa vähän jännittää, mutta eipä herra varmaan edes huomaa äiteen poissaoloa, synttärit kun järjestetään hoplopissa ja ei tuo herra muutenkaan äiteen perään ole :D 
Lahjapakettiin pujahtaa taas halimonsteri, tällä kertaa vain tavallista pienempi. Piti asettaa tuohon kuvaan mukaan jotain hahmottamaan kokoa, mutta unohdin ja en enää jaksa kuvailla :D


Mitenkäs muut ovat viettäneet huvilakauden päättäjäiset?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti