sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Popsi, popsi porkkanaa..

Kirjoittelin aiemmin, että olisi tarkoitus virkata meidän leikkimökkiin erilaisia ruokia, joilla ipanat saa leikkiä. Meillä on sopimus, et sotkuruuat tehään hiekkalaatikon läheisyydessä ja leikkimökissä leikitään siistimmin (onhan tuo leikkimökkikin toisella puolella pihaa, niin siinäkin mielessä paree, etteivät raahaa hiekkaa pitkin pihaa)

Nyt olen jotain saanu aikaiseksi, nimittäin porkkanoita ja perunoita ja muutaman keksinkin olen tehnyt. Lisää ajattelin tehdä tässä pikkuhiljaa, ruuat on nopeita tehdä isompien hommien välissä :)

Lankana porkkanoihin oli taas joku mysteerilanka, joka kaapista löytyi. Virkkasin myös tuommosia porkkanaviipaleita, joita on helpompi laittaa soppaan tai muuhun ruokaan. Perunastakin oli tarkoitus tehdä pienempiä paloja, mutta perunan mysteerilanka loppui sit kesken :D Perunoihin mulla ei sen kummempaa ohjetta ollut, tein vähän oman mielen mukaan. Porkkanoita olen tehnyt aiemmin Mia Bengtssonin Amigurumi-kirjan ohjeen mukaan. Nyt tein pienempiä, mutta sama ohje oli pohjana.



Dominokeksit tein Prinsessajuttu-blogista löytyneellä ohjeella, täältä näin .
Mulla oli lankana joku ruskea mohair-lanka ja täytteen virkkasin bambino-langalla, ei tullut ihan tasasia keksejä, mutta ei se haittaa, kun tuonne leikkimökkiin vain menevät. Astetta pörrösempiä nämä keksit :D




Näillä ipanat varmaan pääsee alkuun leikeissään. 

Onkos siellä innostuttu virkkaamaan leikkiruokia, ite tykkään kovasti näitä virkata :)

2 kommenttia:

  1. Hienoja leikkiruokia, itsekin olen jo pitkään suunnitellut vastaavanlaisia, joko ommellen tai virkaten, kunhan aikaa vain löytyisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia. Näitä on ihana tehdä, kun valmistuvat niin nopsaa :)

      Poista