torstai 9. heinäkuuta 2015

Brage ja Korsnäs

Eilen oli touhukas päivä ja ehdittiin puuhailla kaikenlaista mukavaa. Ulkomuseo Bragessa oli eilen lastenpäivä klo 11-15 ja sinne suunnattiin heti yhdeltätoista. Olen aiemmin käynyt muutaman kerran Bragessa töistä päin lasten kanssa ja tykännyt, että on tosi mukava paikka. Brage on samantyylinen kuin Stundars, mutta pienempi, täältä voi käydä lukemassa lisää. Omien lasten kanssa tämä oli ensimmäinen kerta Bragessa, mutta ei varmaankaan viimeinen :)

Brageen mentiin yhdessä juniorin kummitädin ja tämän kahden muksun kanssa ja siellä oli järjestetty kaikenlaista mukavaa. 

Lapset saivat maalailla isolle kankaalle kuvia.


Taiteilijat keskittyneenä :D
 

Jatulintarhassa käytiin vähän seikkailemassa ja juoksentelemassa.


Sitten välillä piti vähän tankata energiaa vohveleilla, mums.


Lapset pelaili hetken jotain peliä, en tiiä nimeä. Piti lyödä puukiekkoa radan alusta ja sai pisteitä sen mukaan kuinka pitkälle sai, ilman että meni yli. Me ei tosin pisteitä laskettu ja välillä muksut löi kiekkoa vähän keskeltä rataakin :D


Kummityttö lyöntivuorossa.
 

Käytiin myös syöttämässä lampaita. On tuo yks lammas tainnut ajatella, että aidan toisella puolella ruoho on vihreempää, kun on tunkenu päänsä tuolta aidan raosta :D




Bragen jälkeen pakkasin pojat autoon ja ajettiin Korsnäsiin mun tädin luo kylään. Kylään tuli myös mun mamma ja veljen emäntä ja tyttö. Kivaa oli sielläkin. Syötiin hyvin, lapset sai touhailla sisällä ja ulkona. Mun tädin puutarhasta löytyy oma jatulintarha (pienempi, kuin Bragessa), jossa sai taas seikkailla ja juosta.


Yritin saada junioria päiväunille, ihanat kesävarpaat vaan pilkistää..


..mutta herra ei paljon malttanut nukkua, kun oli niin paljon ihmeteltävää ja maisteltavaa. Mun tädin kengät sai pienen kuolakerroksen ja momin laukku tais myös olla aika herkkua :D


Mä niin kovasti rakastan mun tädin puutarhaa, siellä on vaikka mitä ihania kukkasia ja on sillai ihanan villi. Itelläni ei tosin ole mitään viherpeukaloa ja kaikki kukat mitä meiän pihassa kasvaa, on edellisten asukkaiden jäljiltä ja isännän mumma on muutaman kukan istuttanu. Pitäis vähän perehtyä noihin kukkasiin ja istutella jotain helppoja, eli semmosia mitä ei oikeestaan tartte hoitaa :D Tässä muutama kuva tädin puutarhasta.




Just mulle sopivaa menoa, saa rikkaruohotki vähän rehottaa :D

Kävikös joku muu eilen Bragessa ja löytyykö muita yhtä innokkaita puutarhureita :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti