perjantai 22. toukokuuta 2015

Kätköjä

Oon tässä parina päivänä käyttänyt nuorimmaisen päikkäriajat romujen penkomiseen/läpi käymiseen. Oivoi, tuli taas huomattua että oon aikamoinen hamsteri. Kaikenlaista sitä on tullut pistettyä talteen, ajatuksena askarella taikka vain käydä läpi sit paremmalla ajalla. Nyt sitten taisi sitä parempaa aikaa löytyä. En toki vielä mitään askarellut, mutta ainakin on käyty läpi ja pistetty turhia pois. Iso pino korjattavia vaatteita löytyi myös, nyt tattee ottaa itteensä niskasta kii ja korjata ne pikimmiten. Pieniä löytöjäkin tuli tehtyä, nimittäin useamman vuoden kateissa ollut uimahallin ranneke ja Anttilan lahjakortti, nyt pitää selvittää onko niissä vielä virtaa :D

Oon mä ehtinyt vähän käsitöitäkin tehdä, nimittän mun oma huivi on valmis. Kiva pikku huivi kevääksi ja kesäksi. Lankana on jostain alelaarista ostettu ihanan värinen Novitan puro batik. Tätä lankaa jäi vielä yksi kerä, mitähän kivaa siitä vielä keksisi.





Kolme tiskirättiä olen virkannut kaverille synttärilahjaksi. Lanka pitäisi olla jotain bamulankaa, ainaki langat löytyi pienestä pussukasta missä luki "bambulankoja" Toivottavasti kestää yhtä hyvin tiskirätteinä, kuin muut bambulangat mistä olen tehnyt tiskirättejä aiemmin. 




Oon tossa tovi sitten jostain pörröisestä pinkistä langasta (oli joku Novitan vanha lanka, ehkä Jive) kutonut tyynynpäällisen. Siitä oli vaikeeta tehdä mitään erikoista, kun silmukoita oli tosi vaikeeta laskea, joten kudoin aina oikeeta niin kauan kun lankaa riitti ja sitten päättelin. Vanhasta tahrasesta topista tein sisustyynyn, jonka täytin muotonsa menettäneen tyynyn sisuksella. Reunat virkkasin kiinni pinkillä Miami-langalla. Tuommonen söpö koristetyyny siitä nyt tuli sitten veljentytölle :)

Nuorimmaisen jalkakin päässyt mukaan kuvaan :D



Seuraava projekti onkin alkanut sillä tavalla, että olen purkanut yhden äitini tekemän ponchon, jota en enää käytä. Langasta ei ole tietoa, jotain paksua ja pörröistä. Olen myös purkanut joskus kauan sitten virkkaamani lasten topin (josta tuli aikanaan vääränkokonen), jonka olin virkannut pinkistä Novitan puro batikista. Näistä virkkaan kummitytölleni ja hänen siskolleen synttärilahjat. Niistä myöhemmin :)




Nyt pitäis laittaa ipanat ja itteni kuntoon ja lähteä pian vähän asioille ja lounaalle ystävän kanssa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti